The Order 1886-uppföljaren skulle haft multiplayer och större strider
Start Teknik Nyheter: Större Strider och Multiplayer i Order 1886-uppföljaren!
Teknik

Nyheter: Större Strider och Multiplayer i Order 1886-uppföljaren!

Dela
Dela

## Ordern 1886: Uppföljare och Outnyttjad Potential

PS4-spelet *Ordern 1886* skulle ha fått två uppföljare: *Ordern 1891* och *Ordern 1899*. Trots höga ambitioner blev aldrig dessa spel verklighet. Steampunk-världen i ett alternativt London fick ett svalt mottagande från både kritiker och spelare. Både *Ordern 1891* och *Ordern 1899* skrotades tidigt i utvecklingsstadiet.

### Utvecklingsplaner och Avbrutna Projekt

Enligt Ready at Dawns creative director, Ru Weerasuriya, fanns det en detaljerad pitch för *Ordern 1891* med fokus på:

– Större strider
– Multiplayer-funktioner

Multiplayer-äventyret var tänkt att inkluderas i den första delen men sköts upp till uppföljaren. Andrea Pessino, en av spelets medgrundare, har också uttalat sig om projektet. Han tror att den negativa kritiken, snarare än försäljningssiffrorna, satte stopp för utvecklingen.

### Kritisk Mottagning

Spelets genomsnittliga kritikpoäng landade på 63. Enligt Pessino var detta inte tillräckligt för att övertyga Sony om att fortsätta med en uppföljare. Han menar att en poäng över 70 hade gett grönt ljus för nästa del i serien.

### Ready at Dawn och Framtiden

Efter *Ordern 1886* vände sig Ready at Dawn till VR-spel och blev senare uppköpta av Meta, där studion dock lades ner. Spelet fick en tvåa i recensionen hos FZ för tio år sedan.

### Vanliga Frågor och Svar

**Varför blev inte uppföljarna till *Ordern 1886* av?**
Det negativa kritiska mottagandet och den låga betygsnivån på 63 blev avgörande faktorer.

**Vilka funktioner skulle *Ordern 1891* ha inkluderat?**
*Ordern 1891* planerades att innehålla större strider och multiplayer-alternativ.

**Vad hände med Ready at Dawn efter *Ordern 1886*?**
Studion satsade på VR-spel, blev senare uppköpt av Meta, men lades ner förra året.

För dem som är intresserade av spelhistorien bakom *Ordern 1886*, erbjuder detta en inblick i de ambitionsnivåer och utmaningar utvecklarna ställdes inför.

Dela
Publicerad av
AutoRevue

Hej! Jag bevakar det senaste inom teknik och media – från smarta prylar till digital kultur. Jag ser till att handplocka relevanta nyheter åt dig och sammanfatta dem för enkel läsning. För full läsning av hela artikeln kan du enkelt besöka källan som hittas ovan.

Relaterade artiklar
Kojima bekräftar att de jobbar på en Death Stranding-animé
Spel

Kojima avslöjar – En spännande animéversion av Death Stranding!

## Hideo Kojima Utvecklar Dödsfall med Fler Medier ### Expanderar Varumärket med...

Volvo EX90 förstör iPhone-kamera. Filma inte nya bilens Lidar-sensor. - Feber se.
Teknik

Volvo EX90: Varning för att filma Lidar-sensorn!

Volvo EX90: Försiktighet med Lidar-sensorer Volvo EX90 har uppmärksammats för sina avancerade...

Diskutera – Vad är viktigt för dig med recensioner?
Spel

Diskussion: Vad är mest värdefullt i en recension för dig?

Siffran? Texten? Plus och minus? Något annat? Inte alls? Sjung ut! Värdet...

Google Foto 10 år
Teknik

Google Foto-appen: Firar ett decennium av minnen!

## Google Foto Fyller 10 år: Nya Funktioner och Tips Googles fotolagringsapp,...