## Kaoslansering för Mindseye med tekniska problem och återbetalningar
I spelvärlden har Mindseye, utvecklat av Build a Rocket Boy under ledning av Leslie Benzies, väckt både intresse och skepticism.
### Utmaningar vid lanseringen
Spelet släpptes den 10 juni och mottogs med kritik. På Mindseyes [Steam-sida](https://store.steampowered.com/app/3265250/MindsEye/) finns mestadels blandade användarrecensioner som pekar på:
– Dålig optimering
– Trasig AI
– Teknisk instabilitet
### Dramatik och kritik
Innan släppet präglades projektet av drama med chefer som hoppade av och anklagelser om smutskastningskampanjer. Efter lanseringen uppstod spekulationer om spelets långa inledningar som kan förhindra återbetalningar via Steams tvåtimmarsregel. Dessa anklagelser är dock inte bekräftade.
### Återbetalningar och jämförelser
Playstation ger köpåterbetalningar, vilket inte hänt sedan Cyberpunk 2077, trots att Mindseye inte tagits bort från Playstation-butiken. Utvecklarna har svarat [officiellt](https://x.com/MindsEyeGame/status/1933167455238594939) på kritiken och arbetar på att optimera och åtgärda buggar.
### Vanliga frågor och svar
**Hur många spelare har Mindseye nu?**
Spelet har cirka 350 aktiva spelare, jämfört med lanseringspeaken på 3 300.
**Kan spelet återhämta sig som Cyberpunk 2077?**
Det är oklart. Mycket beror på framtida uppdateringar och tekniska förbättringar.
**Vilka plattformar påverkas mest av problemen?**
Alla plattformar upplever problem, men Playstation har erbjudit återbetalningar.
### Framtiden för Mindseye
Med nuvarande recensioner och tekniska problem blir det en utmaning för Mindseye att återfå spelarbase. Om utvecklarna lyckas med förbättringar kan möjligheterna öka för spelet att hämta sig.
Läs mer om situationen och vidare utveckling [här](https://www.sweclockers.com/nyhet/41314-kaoslansering-for-mindseye-med-tekniska-problem-och-aterbetalningar).