Beror inte på lathet, säger tidigare designer.
Snabbare lagringsenheter och tekniska framsteg har minskat laddtiderna för spel, men titlar som Stjärnfält och Oblivion Remastered har fortfarande märkbart långa laddningssekvenser. Enligt Bethesda’s tidigare designer, Bruce Nesmith, handlar det inte om lathet utan snarare om spelets komplexitet.
Nesmith förklarar att dessa laddskärmar är “ett nödvändigt ont” för att spelet ska kunna hantera objekt och fysik i den omfattande spelvärlden. Här är några viktiga punkter att tänka på:
- Laddskärmarna tillåter spelets detaljer och grafik att ventileras i bakgrunden.
- Försök att dölja laddskärmarna ledde till hackighet snarare än förbättring.
- Det grafiska i Oblivion Remastered drivs av Unreal Engine 5, men laddtider kvarstår.
“Alla som klagar över dem antar att det görs för att vi är lata … men verkligheten är att Bethesda-spelen är så detaljerade och grafikintensiva.”
Det är inte ovanligt att spelare skyller på Creation Engine för buggar, men Nesmith nämner inte något om dess inverkan på laddtider. Ultimat sett förblir laddskärmar ett nödvändigt inslag för att upprätthålla spelets kvalitet.
Vanliga frågor om laddskärmar i Bethesda-spel
- Varför har Bethesda-spel så långa laddtider? – Det beror på spelets komplexa grafik och detaljer som kräver laddning.
- Kan laddskärmar dölja? – Tidigare försök har resulterat i hackighet, så korta laddskärmar anses vara en bättre lösning.
- Är Creation Engine ansvarig för problem i Bethesda-spel? – Även om många skyller på den, nämner Bruce Nesmith inte den vid laddtiderna.