Varje år delar Karriärföretagen ut priser till Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Duni Group vann Årets Employer Branding-företag i kategorin ekonomer och var även nominerade till Årets Karriärföretag. Det framgår av ett pressmeddelande.
– Det här priset är ett bevis på vårt långsiktiga engagemang för att bygga en värdestyrd kultur, främja medarbetares utveckling samt driva hållbarhet och innovation. För oss är employer branding inte bara en strategi – det är ett gemensamt arbete som möjliggörs av alla kollegor som varje dag bidrar till att göra Duni Group till en fantastisk arbetsplats”, säger Linda Clarin, Head of People & Culture Nordics, Duni Group.
Juryns motivering lyder:
Duni Group utmärker sig genom sitt strategiska och målmedvetna arbete med employer branding. Genom att främja en kultur som uppmuntrar innovation, samarbete och utveckling, skapar de en attraktiv arbetsplats för framtidens talanger. Med ett tydligt fokus på hållbarhet och engagemang för att bidra till både medarbetare och samhälle, är Duni Group en inspirerande aktör. Deras insatser för att stärka arbetsgivarvarumärket gör dem till en värdig kandidat för Årets Employer Branding Företag 2025.
Dukningsföretaget Duni Group har cirka 2 800 anställda fördelade på 26 länder, huvudkontor i Malmö och produktion i Sverige, Tyskland, Polen, Slovenien, Storbritanninen och Thailand.