Macan GTS utökar Porsches eldrivna Macan-familj med en version som fokuserar på prestanda och kördynamik. Två elmotorer levererar 380 kW (516 hk) och upp till 420 kW (571 hk) med Launch Control. Det maximala vridmomentet på 955 Nm ger 0–100 km/h på 3,8 sekunder och toppfart på 250 km/h.
Porsche
Bilen har ett 100 kWh-batteri och bygger på en 800-voltsarkitektur som möjliggör snabbladdning med upp till 270 kW. Enligt Porsche kan laddningen från 10 till 80 procent göras på 21 minuter. Räckvidden enligt WLTP uppgår till 586 kilometer.
Fyrhjulsdriften styrs av Porsche Traction Management (ePTM) och kompletteras av Torque Vectoring Plus och en elektroniskt reglerad differentialspärr. Sportluftfjädring med Porsche Active Suspension Management (PASM) och 10 millimeter lägre markfrigång är standard.

Porsche
Designen följer GTS-traditionen med mörka detaljer, tonade Matrix LED-strålkastare och 21-tumsfälgar. Invändigt finns Race-Tex-klädsel, 18-vägs sportstolar och möjlighet att färgmatcha interiören med exteriörlacken.
Macan GTS får även Porsches senaste digitala system, röststyrning med AI-stöd och uppdaterade assistansfunktioner. Dragvikten är 2 500 kilo, och priset i Sverige börjar på 1 210 000 kronor.