## Resident Evil: Requiem – En djupdykning i de övergivna koncepten
### De bortvalda idéerna i Resident Evil: Requiem
Det diskuterades länge att **Resident Evil: Requiem** skulle utforska en öppen värld. Enligt en videodagbok med regissören Koshi Nakanishi, övervägdes detta under spelets tidiga utveckling.
#### Tidiga koncept
Planerna inkluderade:
– **Flera protagonister** i en dynamisk, öppen värld.
– Ett potentiellt online-spel, dock var detaljerna otydliga.
Nakanishi konstaterar:
>”Saker som en online-bosatt ondska, eller en öppen världsinvånad ondska, som vi tillbringade lite tid på att experimentera med.”
Trots dessa innovationer insåg teamet att det inte var vad fansen önskade eller förväntade sig, vilket ledde till att de återgick till ritbordet.
### Historiska förändringar inom Resident Evil
Det är inte ovanligt att **Resident Evil**-spel byter riktning:
1. **Resident Evil 4** genomgick omfattande förändringar innan det fick sitt slutliga koncept.
2. **Devil May Cry** började som en del av Resident Evil-serien innan det blev en egen spelserie.
### Vanliga frågor om Resident Evil: Requiem
**Vad var de ursprungliga planerna för Resident Evil: Requiem?**
Spelet övervägdes först som ett online-spel i en öppen värld med flera spelbara karaktärer.
**Varför bytte man riktning för Requiem?**
Efter att ha testat innovativa koncept, insåg utvecklarna att dessa inte motsvarade fansens förväntningar, och valde att återgå till en mer traditionell struktur.
**Hur har tidigare Resident Evil-spel förändrats under utvecklingen?**
Flera spel i serien har förändrats dramatiskt, där exempelvis Resident Evil 4 och Devil May Cry började som helt andra koncept.
Genom att lära sig av tidigare erfarenheter fortsätter Capcom att förnya och anpassa sina spel för att möta både spelarnas förväntningar och de teknologiska möjligheterna.
[Ursprunglig källa](https://www.fz.se/nyhet/300967-resident-evil-requiem-kunde-ha-varit-online-och-utspelat-sig-i-en-oppen-varld)