## Doktor.se Expanderar i Norden
Förra sommaren förvärvade Doktor.se sin konkurrent Doktor24, och nu tar de steget ut på den internationella arenan. Företaget meddelar nu sin expansion till Norge och Finland genom att köpa Norges ledande digitala vårdgivare, [Maja.no](http://maja.no), och lanserar samtidigt en ny tjänst i Finland.
### Expansion i Norden
– **Norge**: Förvärvet av [Maja.no](http://maja.no) ger Doktor.se möjlighet att integrera sina digitala vårdflöden med en redan etablerad plattform.
– **Finland**: Den nya tjänsten, virtsapu.fi, fokuserar initialt på urinvägsinfektioner och betyder ungefär ‘urinvägskollen’.
Matilda Lundblad, VD för digitala affärer på Doktor.se, säger: “Vi ser tydliga synergier mellan [Maja.no](http://maja.no) och vår befintliga verksamhet – något som nu kommer ännu fler patienter till nytta.”
### Effektivisering av vårdtjänster
Matilda har tidigare byggt upp [Kollarna.se](http://kollarna.se) som senare såldes till Doktor.se, där hon fortsätter som digital chef. Hennes erfarenhet och framgångar är en drivkraft för bolagets fortsatta utveckling.
### Ekonomisk Framgång
Doktor.se redovisade en omsättning på 2 miljarder kronor och en vinst på 200 miljoner på EBITDA-nivå. Detta understryker bolagets stabilitet och förmåga att lyckas även internationellt.
### Vanliga frågor
#### Varför expanderar Doktor.se utomlands?
Expansionen till Norge och Finland möjliggör tillväxt och synergier med liknande vårdgivare, vilket gynnar fler patienter.
#### Vad innebär virtsapu.fi?
Virtsapu.fi är en finsk tjänst som initialt fokuserar på urinvägsinfektioner och erbjuder digital vård.
#### Vem är Matilda Lundblad?
Matilda Lundblad är digital chef på Doktor.se och en nyckelperson bakom expansionen, med en bakgrund i att grundlägga [Kollarna.se](http://kollarna.se).
För mer information och senaste uppdateringar, besök [Källa](https://www.breakit.se/artikel/43440/doktor-se-kliver-in-i-norge-och-finland-koper-maja-no-och-lanserar-ny-digital-vardtjanst).